Vrijwillige ouderbijdrage en tussenschoolse opvang

Ook dit schooljaar worden er allerlei leuke activiteiten georganiseerd op school. Denk aan Sinterklaas, Kerst, Pasen, Koningsdag, sportactiviteiten en het schoolreisje. De activiteitencommissie betaalt de kosten hiervoor uit de vrijwillige ouderbijdrage. Daarnaast krijgen de leerkrachten een klassenbudget dat ze kunnen besteden aan de aankleding en inrichting van het lokaal maar ook voor activiteiten in de groep.

Daarnaast vragen wij u een vrijwillige ouderbijdrage voor het organiseren van de tussenschoolse opvang (TSO). Alle kinderen eten met de leerkracht en gaan daarna buiten spelen. Dit overblijven wordt begeleid door medewerkers van Heldenopvang, een ouder en een teamlid. Hierdoor kunnen de leerkrachten een half uur pauze hebben per dag.

De vrijwillige ouderbijdrage, die dat allemaal mogelijk maakt, is voor dit schooljaar vastgesteld op € 120,- per kind.
Dit is als volgt opgebouwd:
– € 55,- voor het schoolreisje, festiviteiten, sportactiviteiten en het klassenbudget.
– € 65,- voor de TSO.

Voor kinderen die later op school gekomen zijn, is de hoogte van de ouderbijdrage als volgt vastgesteld:
– op school gekomen tussen begin schooljaar en 1 januari 100%
– op school gekomen tussen 1 januari en 1 april 75%
– op school gekomen tussen 1 april en 1 juni 50%

De vrijwillige ouderbijdrage wordt geïnd via het schoolkassa systeem. Hiervan krijgen ouders een mail met een betaallink.

Het gaat om een vrijwillige bijdrage, wettelijk gezien is het geen verplichting deze te betalen. Maar de activiteiten, die het schooljaar extra kleur geven, kunnen helaas niet worden georganiseerd zonder deze financiële steun. Ook de overblijfmedewerkers kunnen wij alleen inzetten vanuit deze financiële bijdrage.
Wij hopen dat zoveel mogelijk ouders de vrijwillige bijdrage betalen zodat we alle leuke dingen met elkaar kunnen blijven doen.